Civilization-of-Ottoman

Civilization of Ottoman oyununun proje yöneticisi Gürcan Serbest merak edilen birçok soruya cevap verdi.

Merhabalar öncelikle bizimle röportaj yapmayı kabul ettiğiniz için teşekkürler ilk olarak TOGOG dan bahsedelim bu oluşum nasıl başladı amaçlarınız neler?
Merhabalar, öncelikle bize bu şansı verdiğiniz için biz teşekkür ederiz. TOGOG’un açılımı Türkiye Oyun Geliştirici Öğrenciler Grubu demektir. Adındanda anlaşılacağı üzere Türkiye’de oyun geliştirmeye hevesli ve bu alanda kendini geliştirmek isteyen gençleri bir araya getirmek ve onları desteklemek amacındayız.

TOGOG’u yapımcı oyun firması olarak mı görmeliyiz?
TOGOG bünyesinde bulunan insanlardan oluşan bir ekiple Civilization Of Ottoman adında bir oyun üretiyoruz evet fakat bu TOGOG’u bir oyun geliştirme firması yapmıyor. Çünkü TOGOG oyun geliştiriciliğinin her hangi bir disiplini ile ilgilenen insanları bir araya getirerek bu kişilerin oyunlar üretebilmesini amaçlıyor. Civilization Of Ottoman projesine başlarken imkanlarımız yoktu fakat heveslerimiz ve hayallerimiz vardı. Bu imkansızlıkların içinde bu işe gönül veren yetenekli insanları bir araya getirerek bir oyun üretmeyi amaçladık TOGOG’un doğuşuna da bu imkansızlıklar vesile oldu. Bu sebeple de Türkiye’de bu sektöre ilgi duyan fakat imkanları olmayan yeteneklere eğitim ve fırsatlar götürmeye çalışıyoruz.

Civilization Of Ottoman projesiyle elde etmek istediğiniz nedir?
Civilization Of Ottoman’ın nihai amacı büyük bütçelere sahip olmadanda sadece inanarak ve birlik olarak bir hayalin gerçekleştirebileceğini herkese ispat etmek. İkinci ve önemli amaç ise öz tarihimizde unutmuş olduğumuz kültürleri örnek olarak bir nahıl ağacı kültürümüzü tekrar insanlara hatırlatabilmek ve bu kültürü yeni nesillere aktarabilmektir.

Daha önceki röportajlarda sürecin büyük bir kısmının tarih araştırmasıyla geçtiğini söylemişsiniz şuan ne aşamadasınız ve oyunu oynayanları ansiklopedik tarihi olaylar mı karşılayacak?
Artık oyunu nihayete erdirme aşamasındayız. Projenin yaklaşık iki yıllık bir süreci tamamen hiç bir satır koda veyahut grafiğe dokunmadan tarih araştırmaları ile geçti. Halen daha bu araştırmalar devam ediyor. Tarihte 2008’te bilmediğimiz fakat yeni yeni öğrendiğimiz bir çok olguyu keşfettikçe oyunumuza eklemeye çalışıyoruz. Oyunun senaryosu tarihi olaylara ve gerçek tarihi belgelere dayanıyor. İmkanların el verdiği teknolojide ve oyunsallaştırabildiğimiz olayları oyuncularımıza aktarıyor olacağız.

Takipçileriniz oyun hakkında internet ortamı ve diğer mecralarda bilgi fakirliğinden veryansın etmişler bu konuda onlara söylemek istediğiniz şeyler nelerdir?
Evet bu şikayetleri sıklıkla bizde alıyoruz. Geliştirme süreci zorlu bir süreç kilometre taşları arasındaki zaman uzun. Bizde seyrek aralıklarla bilgi paylaşıyoruz. Tabi bu bilgi paylaşımının seyrek olmasının tek sebebi geliştirme sürecinin zorluluğundan ziyade artık bekleyenlere yanıltıcı bilgi vermemek. Çünkü ticari bir firma olarak oyun yapmakla, gönüllü bir ekip olarak oyun yapmak arasında çok büyük ve ciddi farklılıklar var. Süreç tam istediğiniz şekilde hızlı ilerlemeyebiliyor. Buda bizim planlarımızda sapmalara sebep oluyor. Grafik, oyun içi görüntü beklentisi tarafında da bizi tam manası ile tatmin etmeyen grafikleri kullanıcılarımızla paylaşmak istemiyoruz. Çünkü bunun tamamlanmamış grafikler olduğunu bilmeyen kitle oyunun bu kalitede olacağını düşünüp yanılabilecektir. Ayrıca bir diğer sorunda telif sorunudur ki artık yaşadığımız sorunlar sebebi ile telifini almadığımız görselleri paylaşmama kararı aldık. Çünkü bir çok karakterimiz, görselimiz bizden izinsiz TV’lerde ve bir çok mecrada ticari olarak kullanılıyor.

Bu oyunun oyuncular için cezbedici yönleri neler olacak diğer strateji oyunlarından farklarınız neler olacak?
Biz yeni bir ekibiz, know-how’larımız henüz çok yetersiz, yatırım imkanlarımız rakiplerimiz kadar büyük bütçeler değil o yüzden dünya standartlarında grafiklere sahip ve bu alanda rakipleri ile baş edebilecek kadar kaliteli grafikleri kullanıcılarımıza vaat edemeyiz. Örnek olarak yaptığımız açılış videosu animasyonu tamamen imkansızlıklardan dolayı iki boyutlu tasarladık fakat sanıyorum kullanıcılarımızı tatmin edecek düzeydeydi. Bizim kullanıcılarımıza vaat ettiğimiz tamamen kendi öz tarihi saptırma olmadan gerçek bir şekilde öğrenebilecekleri ve oynayabilecekleri bir oyun sunmayı planlıyoruz. Ayrıca geliştirme sürecinde her hangi bir ticari kaygımız olmadığı için oyunumuza deneysel faktörleri rahatlıkla ekleyebiliyoruz. Örnek olarak oyun içindeki her bir birimin ömür , alışveriş, evlilik vb gibi faktörleri içeren kader motoru dünyada bir ilk. Ayrıca hava durumu, kullanıcı hamlelerini web servisleri aracılığı ile loglayarak bu kullanıcı deneyimlerine göre hareket eden (şu an hala geliştiriyoruz ) stox mekanizması ile kullanıcılarımıza yeni deneyimler yaşatmayı planlıyoruz.

Civilization of Ottoman’ın açık kaynak kod sistemiyle yapılacağı söylentisi sosyal medyada konuşuluyor bunun bir gerçekliği var mı? Eğer varsa bu konuda bizi bilgilendire bilir misiniz?

Bu konuda bir çok yanlış anlaşılma söz konusu bunu bu vesile ile düzelterek konuya aydınlık getirmek istiyorum. Civilization Of Ottoman’ın kodu ürünün piyasaya çıkması ile birlikte ürünün yanında kullanıcılara eğitimsel amaçlı açılacaktır.

Son olarak Civilization Of Ottoman projesini ne zaman yayınlamayı düşünüyorsunuz?
Mart ayı içinde yaptığımız toplantı ile 2014 ikinci çeyrekte projeyi nihayete erdirmeyi planlıyoruz.

Röportaj: Ömer Can Talu, Samet Demir

Henüz oylanmadı.

Lütfen oyunuzu paylaşın